TUI Sports

Case

TUI Sports

Perslancering TUI Sports

Topsporters Erben Wennemars, Churandy Martina en Robert Gesink ontsteken de TUI Sports vlam

TUI Sports is een nieuw initiatief gericht op wielrenners en amateur-lopers van hele en halve marathons. Nederland telt zo’n 850.000 wielersporters en 39% van de bevolking loopt regelmatig hard. Op welk niveau je een sport ook beoefent, iedereen heeft zijn eigen doelen of wil mijlpalen bereiken.

De lancering van TUI Sports speelt in op de behoefte van sporters om een extra dimensie aan hun sportbeleving toe te voegen. Zoals het lopen van een hele of halve marathon in het buitenland of de beklimming van die ene col. In december 2016 organiseerde CommuniGate de officiële perslancering van TUI.nl/sports.

Het Olympisch Stadion, de juiste ambiance

Geen betere sfeer denkbaar voor deze perslancering dan de dynamiek van het Olympisch Stadion in Amsterdam. De historische atletiekbaan zet direct de juiste toon.

Tijdens de presentatie introduceren Marco van der Vlies en Suzanne Goossens (beiden TUI) de ins & outs van het nieuwe sportplatform.

Een korte, snel gesneden inspiratievideo illustreert de emotionele facetten van deelname aan internationale sportevenementen.

Daarna neemt Erben Wennemars de zaal mee in zijn interpretatie van de ware sportbeleving. Vanuit de losse pols vertelt hij zijn verhaal. ‘Het gaat om het samen meedoen. Het gevoel van samenhorigheid bij de start en finish is fantastisch.’

De vier aanwezige sporters geven in een korte interviewronde ieder hun persoonlijke visie en hun kijk op de ware sportbeleving weer.

Veel exposure in korte tijd

Het doel is om in korte tijd zoveel mogelijk exposure te genereren voor het nieuwe sportplatform en het sportieve aanbod. De communicatie is met name gericht op owned en earned media.
De mediaselectie is breed en loopt van gerenommeerde sportjournalisten tot populaire sport bloggers en lifestyle media.

  • Voor een brede bekend-making wordt een persbericht met een pakkende foto verstuurd.
  • Op de social media kanalen van TUI en van betrokkenen wordt actief gepost en gedeeld.
  • Sportblogster Annemerel de Jongh maakt voor de volgers van de TUI Facebookpagina een live Facebook videoverslag en interviewt Churandy Martina en Erben Wennemars. De interviews met de sporters en het ontsteken van de vlam zijn vastgelegd in een video, die via online- en social media kanalen wordt gedeeld.
  • Het sportinitiatief van TUI is goed opgepakt met publicaties op onder meer Runnersworld, MarieClaire, Travelpro, Runinfo, LindaNieuws, Fitfunrun, Girlslove2run, ReisGraag en Runinfo.

Bekijk ook deze cases

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?