side-area-logo

Case

Tirol

Tirol – Hart van de Alpen

Jaarlijks reizen bijna een miljoen Nederlanders naar Tirol voor een vakantie in de bergen. Om te ontspannen, grenzen te verleggen, nieuwe ervaringen op te doen of te genieten van de natuur en de gastvrijheid.
Tirol heeft een sterke profilering, met name in de winter, en een grote groep vaste bezoekers. Dat is mooi. Deze groep willen we vasthouden en de band versterken. Daarnaast is er een enorme groep die Tirol (nog) niet kent. Met name in de zomer valt er nog veel te winnen bij nieuwe doelgroepen, zoals gezinnen met kinderen.

Al meer dan 15 jaar is CommuniGate de vaste partner van Tirol in Nederland om media-relaties en marketingcommunicatie-acties te ontwikkelen. Onze uitdaging is Tirol met aansprekende thema’s en verrassende acties iedere keer weer op een andere manier in de spotlight te plaatsen.

Doelstelling

  • Inspiratie bieden voor een zomer- of wintervakantie in Tirol, inspelend op verschillende aspecten van een outdoor-vakantie
  • De potentiële vakantieganger op een verrassende en aansprekende wijze laten kennismaken met de diversiteit van vakanties in Tirol
  • De vraag naar actieve vakantiebelevingen in Tirol stimuleren

Onze acties

01.

E-biken is hot!

Een joint-promotie campagne met Gazelle (2012-2014) om meer bekendheid te genereren voor de e-bike en grootste e-bike regio ter wereld, natuurlijk in Tirol.

02.

De Adelaarsweg!

Ontdek de ongerepte natuur en ultieme vrijheid tijdens de lange afstand wandelroutes dwars door Tirol. Presentaties en individuele persbezoeken met het doel exposure te genereren in special interest media (on & offline).
Resultaat: inspiratie artikel in Op Pad en Hoogtelijn.

03.

Kleine klimmers op avontuur

Met dit thema is vooral bij vrouwenbladen, ouder&kind media en specifieke bloggers gepitcht om meer bekendheid te geven aan actieve familievakanties in de bergen.
Resultaat: diverse publicaties, waaronder reportage in De Telegraaf en reishonger.nl

04.

‘Behind the scenes’ van een skigebied

Persreis voor dagblad-journalisten om een wintersportgebied op een hele andere manier de belichten. Van infrastructuur, pistenonderhoud, tot sneeuwkanonnen en lawineberichten.
Resultaat: Interview en artikel in De Volkskrant.

05.

Flash-mob

Op het Plein in Den Haag onder het motto ‘Wintersport begint in Nederland en eindigt in Tirol’ in samenwerking met de NSkiV. Op een winterdag in december nemen wintersporters bezit van het Plein en verrassen passanten met een flash-mob op The Spark van AfroJack.
Resultaat: coverfoto op AD en Telegraaf editie Den Haag, video views op internet nieuwssites, social media en YouTube, publicaties digitaal en print.

06.

Dirty & Beauty

Actieve groepspersreis met verschillende outdoor thema’s, gericht op vrouwelijke deelnemers, van sport bloggers tot journalist lifestyle magazines.

Bekijk ook deze cases

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?