Nederlandse Vakantie Awards – ReisGala nieuwe stijl

Case

ReisGala & Nederlandse Vakantie Awards

Deze case draait om de renovatie van twee, ruim 15-jaar oude B2B-activiteiten in de toeristische sector, de ReisVeren en het ReisGala, naar een nieuw, levensvatbaar concept dat aansluit op de actuele tijdgeest en marktsituatie, maar ook een breed draagvlak vindt bij oude én nieuwe spelers in de reisindustrie.

Total Makeover

Beide concepten zijn volledig op de schop gegaan en vanaf de basis opnieuw vormgegeven. De B2B-Reisveren hebben plaatsgemaakt voor consumenten-awards. Het nieuwe ReisGala is omgevormd tot een platform voor de Nederlandse Vakantie Awards en een event in gala-sfeer.

Op 31 januari zijn de eerste Nederlandse Vakantie Awards uitgereikt op het ReisGala-nieuwe-stijl 2015. De awards en het event zijn enthousiast ontvangen voor de totale branche.

Strategie & aanpak

Om een breed draagvlak te creëren, de betrouwbaarheid en kwaliteit van de uitslag te waarborgen en veel consumenten te bereiken, is gezocht naar sterke partners die bereid waren om hun naam, netwerk en expertise aan het award-concept te verbinden.

Ten behoeve van de communicatie naar de consument zijn diverse kanalen ingezet, waaronder de online communicatiekanalen van de partners. Via deze kanalen zijn meer dan een miljoen mensen bereikt.

Het concept

Voor het gala is een concept gecreëerd dat verder gaat dan een award-uitreiking.

  • Een aantal awards is uitgereikt door branche influencers en vertegenwoordigers uit de sector, anderen door presentator Sebastiaan Labrie en de directie van TravMedia Company
  • Mix van een walking-diner en sitdown diner
  • De avond start met een korte film, De reisindustrie in 2014.
  • Het programma is strak en snel
  • Verbinding van alle spelers in de markt
  • De moderne, industriële sfeer van de Schiecentrale Rotterdam
  • De uitslag en foto’s van de uitreiking zijn breed verspreid via persberichten naar online en offline nieuws- en reismedia en bloggers.

Resultaten

  • 16 Trotse winnaars in nieuwe categorieën die aansluiten op het huidige aanbod
  • 315 Gasten op het ReisGala nieuwe stijl
  • Oude en nieuwe reiswereld zijn goed vertegenwoordigd
  • Positieve reacties van gasten
  • Veel spontane feedback per mail en telefoon
  • Spin-off voor de branche en winnaars: veel positieve exposure en publicaties, onder meer interview op BNR-Nieuwsradio