Luik-Lekker-Land

Case

Fédération du Tourisme de
la Province de Liège

Werken aan een nieuw imago

Luik, de hoofdstad van de gelijknamige Belgische provincie, heeft zich de laatste decennia ontwikkeld tot een waardige metropool in Wallonië. Aan CommuniGate de opdracht om deze stad met ‘industrie’-imago in de media te profileren als ‘Hip&Happening’, en dé citytrip bestemming voor design, hedendaagse architectuur, trendy winkels en hippe restaurants.

ReDiscover

Om het dalende aantal Nederlandse toeristen een positieve wending te geven heeft de Fédération du Tourisme de la Province de Liège, CommuniGate gevraagd een PR-plan op te stellen en uit te voeren om deze ‘must visit’-regio breder te profileren. Met het concept ‘het is tijd om Luik te (her)ontdekken’ zijn nieuwe thema’s geboren en andere doelgroepen benaderd. Het nieuwe concept legt de focus op:

  • Sport: Diversiteit en wandel- en fietsroutes (RAVel, natuurpark Hoge Venen en Ardennen) en sport events zoals Formule 1-circuit Spa-Francorchamps en de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik
  • Lifestyle: architectuur, cultuur, shopping, gastronomie, wellness en evenementen

Warming up media

Shop’In Design-gids

Verspreiding en promotie van een uitnodigend Nederlandstalig pocketboekje met meer dan 60 ‘must see’-adressen in Luik ingedeeld in vijf thema’s en met een praktische, opvouwbare plattegrond.

Media workshop

Deelname aan onze jaarlijkse media workshop TravelPressentation.

Inspiratie persteksten

Met verrassende thema’s zoals ‘zomer in culturele sferen’, ‘magisch kerstdorp’ en ‘van vrouwelijke bierbrouwers tot ecobier’.

Persreizen

Groeps- en individuele persreizen voor print-, online media en bloggers met een divers programma zoals een bezoek de Koninklijke Opera, wild spotten in de Ardennen, behind the scenes op Spa-Francorchamps en de design-route.

Word jij onze Luik-reporter

Om meer publiciteit voor de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik te genereren is er een samenwerking met het grootste wielermagazine van Nederland ‘Fiets’ geïnitieerd. Naast een artikel over dit internationale event maakten lezers kans op een exclusief VIP arrangement voor twee personen tijdens dit wielren-event.

Resultaten

  • Publicaties in Nederlandse print-titels zoals o.a. Telegraaf, Libelle, Primero, Fiets magazine, Reisgids Consumentenbond, Plus Magazine, Feeling, MountainbikePlus en Moto73. Gezamenlijke oplage van 7,9 miljoen
  • Publiciteit in online media en op blog sites zoals Stedentripper, Telegraaf Reiskrant en Reishonger

Bekijk ook deze cases

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?