Ischgl.com – Relax. If you can…

Case

Paznaun–Ischgl

Op de ‘bucket list’

In 2004 is het Oostenrijkse Ischgl in Nederland alleen bekend bij de ‘die-hard’ wintersporter. Tien jaar later ontbreekt de bestemming op geen enkel sneeuwoverzicht, in geen enkel lijstje met meest populaire sneeuwbestemmingen en staat Ischgl op menig ‘wish-list’. Een sterk staaltje keuzes maken en consistente PR.

Meer naamsbekendheid

In 2003 wordt CommuniGate aangesteld als PR-bureau voor de Nederlandse markt. De belangrijkste doelstelling: vergroting van de naamsbekendheid bij alle relevante doelgroepen. Met als achterliggend doel een stijging van het aantal Nederlandse vakantiegangers naar Paznaun–Ischgl te realiseren.

Rihanna en Robbie Williams

Ischgl kiest voor strakke marketing & PR-strategie en maakt naam met openluchtconcerten aan het begin en einde van het wintersportseizoen. Tal van internationale topartiesten stonden op het podium, als Rihanna, Robbie Williams, Katy Perry, Sting, Tina Turner, Lionel Richie en Elton John.

De PR-boodschap spitst zich consequent toe op vaste thema’s: spraakmakende evenementen, de kwaliteit –grootte– en sneeuwzekerheid van het skigebied, het lifestyle-karakter van het resort, de hoogstaande gastronomie en de verrassende outdoor sporten in de zomer.

Story-pitching, creatieve concepten en meer

Naast story-pitching bij relevante media, werken we ieder jaar met andere tools en concepten om Ischgl en het Paznaundal te profileren:

  • Story-pitching met geselecteerde thema’s, maatwerk en afgestemd op diverse media
  • Creatieve concepten (o.a. samenstellen van een Dutch Celebrity Team met coureur Robert Doornbos voor deelname aan de Ischgl Cart Trophy)
  • Story-pitching rond Nederlandse sterrenchefs die koken in een berghut
  • Frequente persreizen met gevarieerde thema’s
  • Blogs, bloggers en native advertising
  • Nauwe samenwerking met relevante wintersportportals als SnowPlaza.nl, Wintersporters.nl, Skiinfo.nl en SnowRepublic.com
  • Hosting van de jaarlijkse ski-, snowboard en gear-test van Wintersporters.nl
  • Active verspreiding van content (beeld, tekst en video)
  • Frequente persberichten
  • Joint-promotion activiteiten met externe brands
  • Social media ondersteuning (Facebook en Twitter)

Resultaten

  • Sterke groei marktaandeel, Nederland is de 1e buitenlandse markt na Duitsland
  • Grote naamsbekendheid bij wintersportdoelgroep, Ischgl geldt als dé lifestyle bestemming van de Alpen
  • Sinds 2010 speciale vluchten van Transavia naar Innsbruck in het Openingsweekend van Ischgl
  • Meer dan 250 Nederlandse journalisten en bloggers hebben Ischgl bezocht
  • Publicaties en exposure in alle Nederlandse landelijke media, op TV en wintersportsites
  • 3500 Deelnemers aan spel-actie met dagblad De Telegraaf
  • Publicaties en video’s in SBS Shownieuws
  • Mode-shoots met o.a. Elegance
  • MTV/TMF Snowkicks – interview Katy Perry, TMF Wat te doen voor je poen met acteur/host Sascha Visser

Bekijk ook deze cases

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?