Case

Ierland Toerisme

Ierland, dé tip voor je bucketlist!

Ierland Toerisme (Tourism Ireland) werkt continue aan de promotie van de bestemming. In 2014 ontwikkelt de organisatie de vraag om naast bestaande PR-acties meer te focussen op het delen van digitale content.

Voor Ierland Toerisme ontwikkelen we een PR-aanpak waarmee Ierland op een nieuwe manier op de kaart wordt gezet. Groen, ruig, gastvrij en mystiek. Daarnaast slaan we zijpaden in naar outdoor, gastronomie en cultuur om bij diverse doelgroepen interesse te creëren en ook niches te bereiken.

Binnen de hoofdthema’s zijn tal van invalshoeken gecreëerd. Een voorbeeld. Veel Nederlanders willen graag iets doen tijdens hun vakantie. Zij worden geïnspireerd door actieve thema’s, denk aan verhalen over fietsen, wandelen of kajakken langs de ruige westkust Wild Atlantic Way.

Storytelling

Inspiratie met beeld

In de aanpak staan inspiratie en storytelling centraal.

Met onze eigen PR-tool, het CommuniGate Inspiration Board (een mix tussen een e-zine en mood board) worden media om de twee maanden verrast met sterke foto’s en aansprekende thema’s. Alles draait hierbij om inspiratie. Beeld is leading!

Niets is overtuigender dan iets zelf te ervaren. Voor de optimale inspiratie worden geselecteerde bloggers en journalisten uitgenodigd om Ierland zelf te beleven.

Om de relatie met pers, bloggers en influencers te versterken, worden zij uitgenodigd voor een Award Event waar Ierland Toerisme in een vijftal categorieën een pers-award uitreikt. Zo’n 40 journalisten en bloggers/vloggers zijn aanwezig om te genieten van al het lekkers dat Ierland te bieden heeft.

Actuele inhakers

Bij een actief PR-beleid hoort ook het inhaken op de actualiteit. Met de blog ‘Vijf extra redenen om van Ierland te houden’ worden de Ierse voetbalsupporters (en Ierland) in het zonnetje gezet. De blog wordt verspreid via social media en eigen kanalen.
Ook op film premières (zoals Star Wars) of de lancering van een nieuwe serie (Games of Thrones) wordt actief ingehaakt.

Resultaten

Vele tientallen geïnspireerde journalisten en bloggers die enthousiast over Ierland publiceren.
Een paar honderd publicaties in dagbladen, magazines, travel of outdoor platforms, blogs en e-zines.
Na twee jaar actief PR-beleid zien we een forse groei in het aantal boekingen vanuit Nederland.
Ierland en Dublin zijn in 2016 door diverse reisgoeroes en influencers uitgeroepen tot dé tip voor je travel bucketlist.

Bekijk ook deze cases

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?